Multilevel marketing si viral marketing

Unele ‘produse’ se preteaza la asa ceva. Si inca foarte bine. Cel mai bine se preteaza cele care direct sau indirect, exploateaza dorintele sau slabiciunile oamenilor (nu sunt acelasi lucru!). De exemplu sunt nenumarate siteuri care faciliteaza intalnirile intre oameni, social networking, etc dar toate au in comun aceleasi promisiuni, aceeasi reclama agresiva si nici un rezultat concret (cati cunosti care au facut o afacere reusita cu cineva intalnit intr-o astfel de retea?). Pe de alta parte, Amway este un simplu distribuitor de produse cosmetice si de gospodarie, dar foloseste MLM pentru a promova ideea de succes (ideea sucesului in sine, nu o idee de suces🙂 Ceea ce ii da randamentul este entuziasmul iar ceea ce ii da esecurile.. sunt lenea, lipsa de credinta si in ultima instanta nepotrivirea reala a persoanelor respective in retea (fie din cauza structurii fie mai degraba din cauza momentului, a culturii sale momentanein ceea ce priveste legea atractiei).

Mecanismul viral este cel mai eficient pe care-l cunosc si daca stau si ma gandesc este cel mai bun pe care fizica il cunoaste: din aproape in aproape, fara transmiterea masei ci doar a informatiei privind miscarea ei. Mai eficient nu se poate🙂

O alta idee atragatoare este cea a filmului The Secret. Carti motivationale s-au scris de prin ’40-’50 si intotdeauna au avut succes. Totusi, nu s-a observat o imbunatatire considerabila a starii de spirit a populatiei globului. „Multi chemati, putini alesi” ar spune unii, sau: „nu s-au scris destule”, sau „unii se prind mai greu”. Oricum, legea atractiei nu e de ieri de azi, ea e prezenta in toate religiile, chiar daca acestea pun puterea in mana omului sau in mana lui Dumnezeu, pentru ca si atunci, omul are liberul arbitru (atata numai ca s-ar putea sa nu creada in propria religie – am mai vazut).

Cand am intrat in reteaua Amway am zis: „spalare de creier, da` macar imi iese si mie” (ma refeream la metoda de sugestie prin ‘forta bruta’ folosita de lectorii Network21), „oricum oamenii isi spala zilnic creierele, macar sa fie cu folos” (ma gandeam la calitatea deosebita a produselor). Reteaua Network21 dezvoltata de Amway este prima utilizare consecventa a educatiei motivationale in scop de extindere a unei afaceri pe care am descoperit-o. Ulterior am vazut ca mai sunt si altele, dar din cate am inteles Amway a pus bazele MLM in America si apoi au copiat si altii metoda. Oricum, Network21 face toti banii. Metoda este sugestia si educatia pentru succes (cum zic eu, prin ‘forta bruta’, dovada ca numai unii dintre ‘subiecti’ au aceptat-o). Revenind la The Secret, observ o schimbare a atitudinii, in sensul largirii targetului si la cei care nu acepta impunerea (‘forta bruta’), momindu-i cu ceva la care sunt sensibili si lasandu-i pe ei sa aleaga.

Convingerea mea este ca e o ‘afacere’ buna pentru toti, avand in vedere ca legea atractiei functioneaza si desi abia acum a fost pe larg mediatizata, ea a fost observata de mult timp de Andrew Carnegie, Jeff Keller si nenumarati alti autori de literatura motivationala. Indiferent de modul de prezentare, ca religie, ca Network21, ca literatura sau ca grup de sprijin sau ca meditatie sau orice alta metoda care se potriveste omului respectiv, daca va crede cu adevarat si nu se minte pe sine, atunci legea atractiei va lucra pentru el, daca nu.. „si atunci ai dreptate…” (H.Ford)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s